перекладач

четвер, 3 грудня 2015 р.

Все зрозуміло і просто. Дослідження показують, що уроки музики роблять дітей розумнішими:У порівнянні з дітьми з контрольних груп, діти в музичних групах демонстрували більше зростання коефіцієнта розумового розвитку. Вплив музики був досить незначним, проте аналіз проводився на основі багатьох додаткових критеріїв розумового розвитку, за показниками різних індексів і за стандартними критеріями досягнень у навчанні. 
Насправді, музичні уроки допомагають усім, як молодим, так і старим.

Все більша кількість досліджень вказує на те, що музична освіта дає учням ряд переваг на уроках у школі. А ось Північно-Західний університет у своєму дослідженні з’ясував, що бабусям музичні уроки теж йдуть на користь, сповільнюючи деякі згубні наслідки процесу старіння. 

2. Тупі качки — це міф

«Тупий качок» тупий, тому що він проводить більше часу в спортзалі, а не в бібліотеці. Але що, якщо ви зробите так, щоб ваші діти бували і там, і там? Якщо ви у хорошій фізичній формі, ваші пізнавальні здібності теж підвищуються.
Німецькі вчені в 2007 році з’ясували, що після фізичних вправ люди запам’ятовують нові слова зі словника на 20% швидше, ніж до занять. Темпи запам’ятовування безпосередньо співвідносяться з нейротрофічним фактором головного мозку. 
Життя з регулярними фізичними навантаженнями впродовж трьох місяців на 30% збільшує приплив крові до тієї частини головного мозку, яка відповідає за пам’ять і пізнання.
У ході проведеного дослідження групі волонтерів встановили режим із заняттями спортом впродовж трьох місяців, після чого вчені зробили знімки їх головного мозку. Вони побачили, що обсяг капілярів в гіпокампі на ділянці пам’яті збільшився на 30%, а це доволі хороша зміна. 

3. Не читайте своїм дітям, читайте разом з ними

У вас є маленька дитина, яка вчиться читати? Не дозволяйте їй просто так витріщатися на картинки в книзі, поки ви читаєте. Залучайте її увагу до слів. Читайте не їй, а разом з нею. Дослідження показують, що це розвиває її навички читання.
Коли спільне читання книги підкріплюється підвищеною увагою до розвитку навичок читання у дитини, воно перетворюється в ефективний інструмент розвитку ранньої грамотності навіть у дітей, що не мають сприятливих умов. 

4. Нестача сну знижує шанси на успіх

Мозок шестикласника, котрий не доспав 1 годину, перетворюється на мозок чотирикласника.
«Втрата однієї години сну еквівалентна втраті двох років пізнавального становлення і розвитку», — пояснює дослідник Садех. 
Є певне співвідношення між успішністю і тривалістю сну.
Підлітки-відмінники в середньому сплять на 15 хвилин довше, ніж «хорошисти», а ті на 15 хвилин довше, ніж трієчники. І так далі. Це підтверджується даними як більш ранніх, так і останніх досліджень. Звичайно, це усереднені дані, однак збіг результатів різних досліджень вражає. Важлива кожна чверть години. 

5. Коефіцієнт розумового розвитку небагато означає без самодисципліни

школярка
Самодисципліна важливіша, ніж показник розумових здібностей при прогнозуванні того, хто досягне великих успіхів у житті. Ось що пише Чарльз Дахігг (Charles Duhigg) у своїй чудовій книзі:
«Десятки досліджень показують, що сила волі — це найважливіша звичка, що забезпечує особистий успіх… Учні, у котрих сила волі більша, отримують на уроках кращі оцінки та вступають до вузів з більш строгим відбором. Вони рідше пропускають уроки, проводять менше часу перед телевізором і більше за домашніми завданнями. «Підлітки з високим рівнем самодисципліни перевершили своїх більш імпульсивних однолітків за всіма показниками в навчанні», — пишуть дослідники. — Самодисципліна важливіша для показників у навчанні, ніж коефіцієнт розумового розвитку. Самодисципліна також вказує на те, які учні зможуть поліпшити свою успішність під час навчального року, в той час як коефіцієнт розумового розвитку цього зробити не може… самодисципліна має більший вплив на результати навчання, ніж інтелект». 
Оцінки — це, в більшості, результат сумлінності та старанності, ніж просто інтелекту.
Сумлінність — це та риса, яка найбільшою мірою гарантує успіх на роботі. Особливо цікаво те, що сумлінність може вказувати на майбутні успіхи людини і не тільки на робочому місці. Сумлінні люди отримують вищі оцінки в школі та коледжі; вони рідше скоюють злочини і довше зберігають свій шлюб. Так, і вони довше живуть — і не тільки через те, що менше курять і п’ють. У них рідше бувають інсульти, у них нижчий кров’яний тиск і рідше буває хвороба Альцгеймера. 
Отже, хто досягає найбільших успіхів в житті? Наполегливі діти.
Як з’ясували дослідники, кращим прогностичним фактором успіху є така риса, як наполегливість, яка не має ні пізнавального, ні фізичного характеру. Наполегливість визначається як завзятість і прагнення досягти поставлених довгострокових цілей.

6. Пізнання це активний процес

розумний хлопчик
Розвиваючі іграшки та ігри, що тренують мозок, нічого не дають. Насправді, є підстави вважати, що від них діти стають дурнішими.
Ці штуки не чинять позитивного впливу на словниковий запас дітей у віці від 17 до 24 місяців. А деякі навіть завдають реальної шкоди. За кожну годину, проведену дітьми за переглядом деяких дитячих DVD і відео, вони вивчають в середньому на шість-вісім слів менше, ніж ті діти, які не сидять перед екраном. 
Справжнє пізнання — це активний процес, а не пасивний. Що рекомендує автор книги «The Talent Code» («Код таланту») Ден Койл (Dan Coyle)? Він каже: припиніть просто читати і перевіряйте себе.
Наш мозок розвивається, коли ми робимо якісь речі, а не коли чуємо про них. Ось чому тренуючи більшість навичок і вмінь, краще проводити дві третини часу за самоперевіркою, ніж за простим поглинанням тексту. Існує правило двох третин. Наприклад, якщо ви хочете запам’ятати якийсь уривок, краще витратити 30% часу на його читання, а інші 70%, перевіряючи отримані знання. 

7. Їжа це добре — але в потрібний час


Загалом добре, коли діти весь час харчуютьсяздоровою їжею. Дослідження показують, що їжа впливає на їхню успішність.
Всі знають, що в день важливого іспиту потрібно з’їсти хороший сніданок. Дослідження показують, що найкраще для цього підходить їжа з великим вмістом вуглеводів і клітковини, яка повільно засвоюється. Але важливо й те, що ви з’їсте за тиждень до цього. 16 студентів взяли участь в дослідженні уваги і швидкості мислення; потім їх впродовж п’яти днів годували жирною їжею з низьким вмістом вуглеводів, де було багато м’яса, яєць, сиру і вершків. Коли їх перевірили знову, показники знизилися.
Завжди бувають винятки. Жодна дитина не їсть постійно здорову їжу. Але біда в тому, що діти часто харчуються «поганою» їжею в невідповідний час. Дослідження показали, що кофеїн і цукор можуть посилювати діяльність головного мозку:
Кофеїн і глюкоза можуть сприятливо впливати на пізнавальні здібності… Результати досліджень показують, що кофеїн і глюкоза в поєднанні можуть посилювати увагу людини.
Існують також дуже потужні заохочення, які дуже подобаються дітям. Тому, якщо ви хочете дати дитині цукерку або склянку лимонаду, то краще це зробити, коли вона вчиться, а не коли відпочиває.

8. Щаслива дитина = успішна дитина

Щасливі та задоволені діти частіше за інших стають успішними, вихованими і добре освіченими дорослими.
Щастя — це величезна перевага у світі, який на перше місце ставить результат. Загалом щасливі люди більш успішніші, ніж нещасні, в роботі та в коханні. Вони отримують найкращі відгуки про свою роботу, більш престижні посади і більш високі зарплати. У них більше шансів вступити в шлюб, і від шлюбу вони відчувають більше задоволення. 
А який перший крок до того, щоб зробити дитину щасливою? Бути щасливими батьками.

9. Однолітки це важливо

Ваша генетична спадщина і генетика вашого партнера мають величезний вплив на ваших дітей. А те, як ви їх виховуєте? Значно менше.
Ось що пише з цього приводу Малькольм Гледвелл (Malcolm Gladwell):
«У таких речах, як інтелектуальні здібності та деякі риси характеру, біологічні діти схожі на своїх батьків. А ось з прийомними дітьми результати здаються відверто дивними. Їхні показники не мають нічого спільного з прийомними батьками. Ці діти за своїм характером та інтелектом схожі на людей, які їх виховували, годували, одягали, вчили і любили впродовж 16 років, не більше, ніж на двох дорослих, узятих навмання з вулиці». 
То що ж має найбільший вплив на поведінку і вчинки ваших дітей? Їх однолітки. Зазвичай ми говоримо про вплив однолітків, коли він негативний; але набагато частіше він має позитивний характер. Важливо жити в хорошому районі, водити дітей до хорошої школи, а також робити так, щоб вони спілкувалися з хорошими дітьми. Як студенту вузу найлегше підтягти успішність? Підібрати розумного сусіда по кімнаті.
Економіст Брюс Сейсердоут (Bruce Sacerdote), який провів дослідження за участю студентів Дартмутського коледжу, переконався, наскільки сильним є такий вплив. Він виявив, що коли студенти з низькими оцінками переселяються в кімнати, де живуть студенти-відмінники, їхня успішність в середньому теж підвищується. За словами дослідника, ці студенти «наче заражають один одного добрими і поганими звичками в навчанні. Таким чином, успішний студент тягне вгору свого «слабкого» сусіда по кімнаті».

10. Вірте в них

Дуже важливо вірити в те, що ваша дитина розумніша за багатьох. Коли вчителям кажуть, що деякі діти розумніші, ці діти починають краще вчитися — нехай навіть це було сказано навмання.
Розенталь і Ленор Джекобсон в 1968 році провели дослідження в школі. Вони сказали вчителям початкової школи, що у них в класі є деякі учні, здатні «показати різкий прогрес в успішності». Насправді, цих учнів відбирали навмання. Нічого більше для виділення цих дітей із загальної кількості вчені не робили. Тим не менше, до кінця навчального року 30% взятих навмання учнів підвищили свій коефіцієнт розумового розвитку в середньому на 22 бали, і майже всі підвищили його як мінімум на 10 балів.
І ще одне зауваження. Інтелект — це ще не все. Без моральності та вміння співпереживати розумні люди можуть бути страшними людьми.
Як сказав одного разу П. O’Рурк, «Розумні люди рідко починають бійки в барах. Але дурні люди рідко створюють водневі бомби».

2 коментарі: