перекладач

середа, 13 січня 2016 р.

                      Дослідження 
"Домашня робота  не допомагає шкільному навчанню"
Американський вчений доводить, що домашня робота не допомагає школярам у навчанні.
Українські школярі завантажені домашнім завданням по саме нікуди. Діти годинами займаються, щоб впоратися з усім, що їм назадають у класі. А результат?

І ось вже науково доведено: домашня робота ніяк не впливає ні на успішність, ні на рівень освіти!
Професор Університету Пенсільванії Джеральд ЛеТендр опублікував результати свого десятирічного дослідження. Він звернув увагу, що ще в XIX столітті домашнє завдання використовували лише для того, щоб покарати дитину і позбавити його вільного часу. Так чому ж зараз без домашньої роботи навчання  зовсім не навчання?
Вчений підняв результати міжнародного дослідження якості шкільної освіти TIMSS 2011 року, яке оцінює математичні здібності школярів 59 країн світу. Виявляється, завдання додому не дають лише 7 відсоткам учнів 4-х класів. Але на результати кількість домашньої роботи ніяк не впливає. Наприклад, школярі з Алжира, Кувейту і Марокко просиджують вдома над підручниками по кільканадцять годин. Але в рейтингу математичної грамотності TIMSS ці країни посідають останні позиції.
У Гонконзі, Тайвані та Японії діти отримують менше домашнього завдання, ніж їх однолітки в середньому по світу. Але "азіатські тигри" злітають в топи всіх рейтингів і пачками відвозять медалі на олімпіадах!
У Нідерландах кожен п'ятий школяр взагалі не робить домашнє завдання, а ця країна зайняла 12-е місце в рейтингу TIMSS. Україна, де часом діти сидять за зошитами до перших півнів, навіть не потрапила в список з найкращих країн 36. Так чи варта шкурка вичинки?
Від кількості заданого у школярів голова обертом!

За підрахунками професора Ле Тендра, кожен п'ятий четвертокласник тільки на математику витрачає по 30 хвилин позаурочного часу три-чотири рази на тиждень. Але ж є ще й інші предмети!
Безліч годин пильнування над підручниками та зошитами не проходить безслідно. Батьки відзначають, що діти погано сплять і часто хворіють. Півгодини домашньої роботи в день - це вже серйозний стрес для дитини, вважає вчений.
Причому найгірше доводиться саме учням початкових класів. Організми юних школярів зовсім не пристосовані до такого навантаження. Старшокласникам трохи простіше. Ле Тендр посилається на думку китайських колег, які стверджують: щоб не заробити стрес, підлітки можуть проводити за домашньою роботою не більше двох годин на день. Наші випускники б над цим тільки посміялися.
Але тому, що є реальна користь від домашньої роботи, доказів немає! На успішність і академічні успіхи домашня робота не впливає, зазначає професор Ле Тендр. Хоча батьки часто впевнені в зворотньому.
Переважна більшість мам і тат вважають, що домашня робота потрібна, щоб привчити чадо до самостійності і дисципліни. Але через величезний обсяг вона викликає у дітей тільки негативні емоції. Звідки тут узятися любові до навчанні! А вже якими сварками і скандалами все це супроводжується ...

Місце в рейтингу математичної грамотності TIMSS / Країна / Час, який діти витрачають на тиждень на домашнє завдання *

1. Сінгапур немає даних
2. Корея - 3,5годин
3 Гонконг - 6 годин
5 Японія -  4 години
8 Фінляндія - 3 години
11 США - 6 годин
16 Німеччина - 5 годин
24 Італія - 9 годин
Немає даних Шанхай - 14 годин
* За даними Міжнародної програми з оцінки освітніх досягнень учнів Країн ОЕСР (PISA).
Французькі діти до 11 років все роблять в школі
У Франції домашні завдання скасовані для всіх дітей до 11 років. Точніше, діти роблять їх не вдома, а в школі. На це в початковій школі щодня відводиться півгодини в кінці уроків.
- Навчання має йти в школі, а не вдома - висловлювався на цей рахунок президент Франції Франсуа Олланд під час обговорення освітньої реформи. - Домашні роботи слід відмінити тому, що у дітей з бідних сімей немає на це часу. Вдома батьки не завжди приділяють учням належну увагу, в той час як у школі учень завжди може розраховувати на допомогу вчителя.
Деякі експерти взагалі вважають, що домашнє завдання збільшує суспільну нерівність. Поки одній дитині допомагають батьки або репетитори, іншому доводиться вирішувати все самостійно. Хтось знаходить потрібну доповідь в пару кліків в інтернеті, а іншим доводиться чекати потрібну книжку в бібліотеці і переписувати шматки звідти від руки.
- Домашнє завдання може бути дуже обтяжливим для дітей з малозабезпечених сімей - пояснює Даніель Салінас, аналітик Міжнародної програми з оцінки освітніх досягнень учнів Країн ОЕСР (PISA). - У них може не бути спокійного місця, де вони могли б його зробити. Їм може не вистачати на це часу через підробки і домашніх обов'язків. Їхні батьки не завжди готові наставляти і допомагати дітям із завданням.
За статистикою PISA школярі із забезпечених сімей витрачають на домашню роботу майже на півтори години більше, ніж їх неблагополучні однолітки. А це означає, що одні прийдуть на урок більш підготовленими і зможуть швидше засвоїти новий матеріал. Інші ж чим далі, тим більше будуть відставати від програми.

- Чим більше часу витрачається на домашнє завдання, тим більша різниця між благополучними і неблагополучними учнями - робить висновок Даніель Салінас. - Тому зменшити обсяг домашньої роботи, щоб звести нанівець цю різницю - цілком досяжна політична мета.

Немає коментарів:

Дописати коментар